7.Film - Across The Univers

Across the univers.
Såg denna märkliga film igår, vet inte vad jag ska säga om filmen. Den var väldigt konstig från början o dom sjöng hela tiden men sen blev en kille väldigt snygg och den blev bättre. Och tjejen i filmen är jättefin!
Vackra Lucy.
Jag tycker att filmen va sorglig ibland faktiskt, det är en musikal och jag tycker att rösterna är fantastiska!:)
Handling:
Filmen är en filmmusikal, som utspelar sig under 1960-talets tid av krig o rock n´roll. Huvudpersonerna är Jude och Lucy. Jude lämnar Liverpool för att söka efter sin pappa i USA, där han hamnar i Greenwich Village. Där han träffar på Lucy genom hennes bror Max. Jude o Lucy blir så småning om förälskade. Och massa mer..!
Slutscenen fick mig att släppa en tår, den va fin!
Nyckelord: Musikal och Dansfilm, Kärlekskomedi, 60-tal, Droger, Drama.
Skådespelare:
Lucy Carrigan - Evan Rachel Wood
Jude - Jim Sturgess
Max Carrigan - Joe Andreson
Sadie - Dana Fuchs
Jo-Jo - Martin Luther
Prudence - T.V. Caprio
Daniel - Spencer Liff

Kommentarer

Kommentera om du har frågor eller bara vill slänga in något gulligt ord till mig:



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (visas inte)

Hemsida/Din blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0