1.Film - Boys don´t cry.

Boys don´t cry.
Vad kan man säga om filmen? - Mycket dålig och störande om jag får säga som jag tycker, den gillade jag verkligen inte. Spolade över några scener när det blev tråkigt eller bara äckligt.
Men jag tycker att Hilary Swank var otroligt duktig skådespelare i filmen som spelade huvudpersonen Brandon Teena. Hon är en tjej men låtsas vara en kille. Hon lever ett dubbelliv som kille och tjej.
Handling
Teena Brandon eller Brandon Teena som hon själv kallar sig för, skapar en manlig identitet där hon lever i en liten stad i Nebraska. Hon blir accepterad som Brandon av killarna i staden och är duktig på att charma flickorna. Men så träffar hon på ett gäng på en bar och följer med dom i en bil och vaknar upp utan att veta var han är.
Mer berättar jag inte!
Jag rekommenderar inte att se den här, för det är inget att missa om du inte sett den. Många tycker att den är bra och sorglig osv, men det tyckte verkligen inte jag!

Nyckelord: Drama, Tragedi, Lögner, Verklighetsbaserat
Skådespelare:
Brandon Teena - Hilary Swank
Lana Tisdel - Cloe Sevigny
John Lotter - Peter Sarsgaard
Tom Nissen - Brendan Sexton III
Candace - Alicia Goranson
Kate - Alison Folland
Lana´s mom - Jeannetta Arnette
Brian - Rob Campbell
Lonny - Matt McGrath
Nicole - Cheyenne Rushing
Trucker - Robert Prentiss








Kommentarer

Kommentera om du har frågor eller bara vill slänga in något gulligt ord till mig:



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (visas inte)

Hemsida/Din blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0