2.Film - It´s not me, i swear (C'est pas moi, je le jure!)

It´s not me i swear eller C'est pas moi, je le jure, som den heter på franska.
Måste bara få skriva och tipsa om tidernas bästa film!
Jag har sett den ett antal gånger och man grinar lika mycket varje gång, älskar den verkligen!!
Blir bara glad när jag tänker på filmen, även fast det typ är den sorgligaste jag nånsin sett=)
Handling
Filmen utspelas i Frankrike på 60-talet. Léon bor tillsammans med sin bror och sina föräldrar, mamman och pappan grälar över deras förhållande dagligen och det tar Léon väldigt hårt och utsätter sig själv för mycket skada. Filmen är mycket gripande med mycket bra handling.
Det jag tycker är bäst med filmen är självaste LÉON eftersom mitt framtida barn ska heta Leon och vara lika söt som huvudpersonen och det gör fi lmen ännu mer sorglig för mig.

Nyckelord: Drama, Sorglig, Svarthumor, Barn, 60-talet
Huvudpersoner:
Léon Doré - Antonie L'Écuyer
Madelenie Doré - Suzanne Clément
Philippe Doré - Daniel Briére
Léa - Catherine Faucher
Jérôme Doré - Gabriel Maillé
mfl.


DENNA FILM REKOMMENDERAR JAG MEST!
Se den och om du redan sett den, se den igen!

Kommentarer

Kommentera om du har frågor eller bara vill slänga in något gulligt ord till mig:



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (visas inte)

Hemsida/Din blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0